Videa

Články

FAQ

Manuály

Představujeme jednotlivé obchodníky našeho projektu Investorské ligy mistrů

Ondřej Janata je dlouholetým forexovým obchodníkem, zaměřuje se na měnové páry s americkým dolarem, především na britskou librou vůči americkému dolaru (GBP/USD). Na finančních trzích působí více jak sedm let. Nejvíce obchoduje pomocí technické analýzy a to především pomocí strategie Pin Bar, Inside Bar a taktéž pomocí supportu / resistence.

Můžeme vás požádat o krátké představení? Jak dlouho se věnujete tradingu a jaké byly vaše začátky? (jak jste se dověděl o tradingu, jaké instrumenty jste začínal obchodovat a co obchodujete nyní)

Je mi 24 let. Tradingu se věnuji už více jak 7 let. Ze začátku jsem měl výhodu, že jsem se tradingu mohl věnovat již na střední ekonomické škole, a i přesto, že jsem ze začátku nevěděl jak přesně obchodovat, co to obnáší a na co si dát pozor, postupně jsem tento svět objevoval a  trading mě bavil. Ze začátku jsem zkoušel obchodovat všechny instrumenty, ale stále jsem se držel forexu. Postupem času jsem si vybral jen pár instrumentů a to nejčastěji ten, kde je americký dolar jako je GBP/USD, USD/CAD, EUR/USD apod. 

           

Jaký je váš oblíbený obchodní styl (např. price action, fundament, timeframe...) a jaká byla vaše cesta k tomu stylu, resp. po jaké době jste k němu došel?

Věnuju se převážně price actionu s pomocí několika indikátorů, které mi pomohou při potvrzení signálu. Nejčastěji využívám pin bar, S/R, pivot pointy. Mám rád jednoduchost v obchodovaných, z tohoto důvodu již od svých začátků používám price action. Ale jako každý začátečník, jsem si prošel mnoho metod, indikátorů, styl obchodovaní a až následně jsem si vybral ten, co mi nejvíce sedí. Zaměřuji se na třicetiminutový a pětiminutový graf. 

Jak dlouho jste zkušel obchodovat na demo účtu a po jaké době jste přešel na reálný účet?Jak dlouho vám pak trvalo stát se ziskovým na reálném účtu?

Když jsem se dostal k tradingu, tak jsem nebyl plnoletý, takže jsem reálný účet mít nemohl. Na demo účtu jsem obchodoval cca rok a půl, než jsem mohl mít reálný účet, takže jsem měl dlouhý trénink před reálným obchodováním. První okamžiky na reálném účtu byly těžké, trvalo to téměř rok než jsem překlenul tuto dobu a dostal se do ziskového obchodovaní.

Většina lidí přijde o své peníze na prvním reálném účtu.Kdy nastal u vás obrat, že se z vás stal ziskový obchodník?

Jak už jsem zmiňoval, tak já jsem nebyl výjimka a ze začátku jsem také prodělal více účtů. Začal jsem přemýšlet a analyzovat svojí obchodní metodu a zjistil jsem, že ta je v pořádku. Takže jsem se začal zaměřovat na psychologii a money management a tam jsem vypozoroval největší kámen úrazu. Na základě této zkušenosti se domnívám, že by se obchodníci měli více zajímat o psychologii, než neustále hledat stále nové metody. 

Jakou informaci byste chtěl vědět před 5 lety?

Nejvíce by mi pomohlo nějaká jasná fakta o tradingu a nemít kolem toho zbytečnou omáčku, protože teorie je spousta, ale není nad praxi.

Jaký je váš pohled na kryptoměny? Zajímavá investice nebo zbytečné riziko?

Předtím, že byly  kryptoměny takový boom jsem se o ně zajímal více. Vnímám je  jako zajímavý druh investovaní, ale osobně krátkodobé obchody, proto jsem od nich ustoupil.

Do čeho investujete mimo forex?

V tuhle chvíli investuji jen do forexu.

 Kolik hodin denně obchodujete?

Toto jde velice těžko určit, protože obchodů za celý den udělám asi tak tři, ale do grafu se dívám průběžně celý den. Takže sledování grafu se časově pohybuje od 5 do 10 hodin.

Velká část úspěchu v tradingu je o hlavě, tedy o psychologii. Co pomáhá vám z hlediska psychologie?

Psychologie v tradingu je dle mého názoru tak 80% úspěchů, takže rozhodně je to důležitá součást v tradingu.  Nejdůležitější je být při obchodování trochu flegmatik a pokud možno nemít žádné emoce. Každý obchod brát jako stereotypní záležitost, kterou dělám každý den. V tomto hledisku mi i pomohlo přejít na dolarový účet, kde opticky není tolik peněz.   



 

Petr Karadzos

Head of Sales

Společnost Bossa, Václavské náměstí 17, Praha 1

email: sales@bossa.cz  | tel.: +420 226 895 901 | www.bossa.cz  | www.bossainfo.cz